Şah & Sultan..

Uzun zamandır kitaplara dair bir post yazmadım diye kızıyordum kendime..neyseki aslında bi çırpıda okuyabileceğim ama tembellikten beni bir köşede sessizce bekleyen kitabımı az önce bitirmiş oldum..aslında başka bir kitap okuyorken konusunun bana cazip gelmemesinden ve çokca merak ettiğimden bu kitaba geçtim..kendisi İSKENDER PALA'nın ŞAH & SULTAN kitabıydı..bir tarihsever olarak bayıldım tek kelimeyle..

-


zaten İSKENDER PALA ağır bir dili fakat akıcı hikayeleri olan bir yazardır..severek okudum diğer kitapları gibi hatta bu konuda okuduğum benzer bir kitap olan 2 HÜKÜMDAR 1 KADIN kitabı ile başta paralel giden ama sonrasında aynı hikayeyi farklı dillendiren yapısı oldukça kafamı karıştırdı,öyle ki İSKENDER PALA'ya bi şekilde ulaşıp sorsam diye düşündüm..ama nasıl ulaşabilirim bilmiyorum..sadece DİVAN EDEBİYATI ŞAİRİ olmasından ötürü bile bana daha inandırıcı geldi İSKENDER PALA'nın hikayesi..ve sonuç zalimde olsa insan tarafına aşık oldum ben YAVUZ SULTAN SELİM'in :) 

kitap'ta konu edilen ALEVİLİK-SÜNNİLİK konusunda oldukça farklı yorumlar yazılmış kimi kitabı övmüş,kimi yerden yere vurmuş..yazarın bu konudaki görüşü ne bilmiyorum açıkçası,ben bu kitabı bu açıdan okumadım hiç..o bölümler benim kafamda sadece hikaye'ye destek verdi..bu konuda ahkam kesecek değilim sadece AŞK'ı anlatan ŞAH'da olsa,SULTAN'da olsa,onlarında bir insan olduğunu hatırlatan bir kitap olarak okudum ve çok keyif aldım..

 tavsiye ederim..

2 yorum:

  1. Şah ve Sultan İskender Pala'nın en çok beğendiğim kitapları arasında iki mezhebide cok ıyı tartarak anlatmıs.. En önemlisi kitabı bununla boğmamış tarihin arasında kayboluyorsunuz gerçekten ve acıklı bir aşk hikayesi..
    Katre-i Matemi de tavsiye ederim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. tad-ı mahal: evet bencede..katre-i matem'ide okudum o ayrı bi güzel..

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)