Serenad - Zülfü Livaneli


Zülfü Livaneli

Uzun süredir okumak istediğim ve sevgili Denizin Yıldızı'nın bana göndermiş olduğu bu kitap 2012 yılında okuduğum son kitap oldu..

Zülfü Livaneli'nin daha önce Leyla'nın Evi kitabını okumuş ve çokca sevmiştim.Yine bu kitap içinde aynı şeyleri düşünüyorum,sanırım kendisinin hikaye anlatımını seviyorum ben :)


Kitap,süprizlerle dolu bir hikaye'ye sahip,tam bitti derken başka bi yerden bambaşka akıp gidiyor sanki..İlginç detayları,elden bırakılamayan bir yapısı var..Sanırım 2 gün bile sürmedi benim bitirmem :)

İyiki okudum,iyiki tanıdım dediğim kitaplardan biri oldu..Kısacası sevdim..

Konusu nedir diyenler için başka bir site'den ufak bir alıntı paylaşayım..

''Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesi'nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran'ın (36) ABD'den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'i (87) karşılamasıyla başlar.1930'lu yıllarda İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile'ye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir.Serenad, 60 yıldır süren bir aşkı ele alırken, ister herkesin bildiği Yahudi Soykırımı olsun isterse çok az kimsenin bildiği Mavi Alay, bütün siyasi sorunlarda asıl harcananın, gürültüye gidenin hep insan olduğu gerçeğini de göz önüne seriyor.Okurunu sımsıkı kavrayan Serenad'da Zülfü Livaneli'nin romancılığının en temel niteliklerinden biri yine başrolde: İç içe geçmiş, kaynaşmış kişisel ve toplumsal tarihlerin kusursuz dengesi..''

Bol kitaplı günler..

Sevgiler..

8 yorum:

  1. Bende çok merak ediyorum bu kitabı bir türlü alamadım..Ama artık biran önce alıp okumalıyım ;)

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka okunması gerektiğine inandığım bir kitap. Blogumada yazdım zaten uzunca bir yazı. Okuduktan sonra çok etkilendim çünkü. Herkese siddetle tavsiye ediyorum. mükemmel bir anlatım insanı saran bir hikaye ve acı gerçekler... Şimdiden okuyacak olan herkese iyi okumalar diliyorum. Bloguma da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. tek kelimeyle muhteşem bir kitap.bir solukta okumuştum.herkese tavsiye ederim:)sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ben zaten severek okumuştum, senin de beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)