Şükrü Paşa Anıtı & Balkan Savaşı Müzesi

Yaklaşık 15 gündür EDİRNE'deyim bildiğiniz gibi..bu süre zarfında EDİRNE'ye dair çok detay paylaşamadım ama bugünki postla kendimi affettiririm umarım :)


Bahsedeceğim mekan EDİRNE'nin en yüksek yeri sayılır,zira EDİRNE bütünüyle dümdüz bir şehir..tepe bile denemez sanırım yükselti demek daha doğru..Burada BALKAN SAVAŞI sırasında EDİRNE MÜDAFİİ olarak görev alan MEHMED ŞÜKRÜ PAŞA'nın anıtı ve o dönemde kullanılan tabyalar bulunuyor..Tabya'lar o dönemde savunma amacıyla kullanılmış ve orjinalliğini koruyor,fakat şuanda içersinde o dönemi yansıtan görüntü kare'leri bulunuyor..


O dönemde insanların kumlu ekmek yemek zorunda kalmasındanmı bahsetsem size?,yoksa hergün hoşaf içerek savunmaya giden askerlerdenmi?..mekan o atmosferi kesinlike yaşatıyor..top sesleri,model askerler..


İyisimi ben sizlerle resimleri paylaşayım..


























-

Eğer yolunuz EDİRNE'ye düşerse mutlaka ziyaret edin bence..her fotoğraf için ayrı ayrı yorum yazmıyacağım yukarıda kısaca özetlemiştim zaten..ama beni en çok etkileyen MEHMED ŞÜKRÜ PAŞA'nın vasiyeti oldu..

''DÜŞMAN HATLARI GEÇTİKTEN SONRA ÖLÜRSEM,BENİ MEZARA KOYMAYIN,ETİMİ İLER VE KUŞLAR ÇEKE ÇEKE YESİNLER.FAKAT MÜDAFAA HATTIMIZ BOZULMADAN ŞEHİT OLURSAM,KEFENİM,LİFİM,SABUNUM ÇANTAMDADIR,BENİ BU MAHALE GÖMECEKSİNİZ VE GELEN NESİLLER,ÜZERİME BİR ABİDE DİKECEKLER.''

MEHMED ŞÜKRÜ PAŞA,BALKAN SAVAŞ'larında EDİRNE'yi 5 ay,5 gün boyunca zor koşullar altında savunmuş bir vatan kahramanı'dır..kendisinin ve asker'lerinin ruhları şad olsun..ne mutlu bize böyle ecdad'larımız var,inşallah tarihimizin ve ecdad'ımızın değerini daha çok bilen bir ülke ve vatandaşları oluruz..

MEHMED ŞÜKRÜ PAŞA'yı daha yakından tanımak isterseniz tık tık..

Umarım bu postu okuduğunuzda yaşadığım hisleri sizede aktarabilmiş olurum..

sevgiler..

7 yorum:

  1. Edirne'ye ilk gittiğimde ben de çook beğenmiştim. Gerçekten tarihiyle, kendisiyle çok güzel bir şehir..

    YanıtlaSil
  2. MASKE ETKİNLİĞİME DAVETLİSİNİZ.
    http://lemonadelist.blogspot.com/2011/05/yaza-merhaba-icin-cicek-acmayacosmaya.html

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bende gittiğim gezme fırsatı buldum. Bütün zamanınmı orda geçirebilirdim. O kadar çok fotoğraf çektim ki. Çok önemli bi şehir, her karesinde şehit olan bi şehir.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Mehmed Sukru pasa'nin vaziyeti cok etkileyici. Edirne'ye yolumuz duserse mutlaka gidilmeli. Buram buram tarih kokuyor. Paylastigin ve onemli bilgiler icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  7. @dokuztepe: harika bi yer zaten beğenmemek elde değil dimi :)

    @lemonade: gördüm canım ama kararsız kaldım katılı katılmamak adına :)

    @ege cadısı:evet edirne harika bi şehir..demek aşık olan ben değilmişim :)

    @didem: vasiyeti demek istedin canım sanırım :) mutlaka gitmelisin,umarım sende en az benim kadar beğenirsin..

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)