Portakal ve Tarçın'lı Kurabiye

Bugünkü ben post'unda yazmıştım ya,canım portakal ve tarçın aromalı kurabiye ile kahve istiyor diye..İşte erinmedim yaptım kendisini :) Hemde yanında 3 farklı lezzet'le birlikte..Pek bi hamarat'tım sormayın gitsin :)

Kurabiye'yi yaparsan yaz diyen arkadaşlarım olmuştu,işte bu post onlar için gelsin :)

Önce kurabiyelerim arz-ı endam etsin..





Gözüktüğü gibi 3 tane değiller..Bunlar şanslılar başrol'de yer alıyorlar :) ama diğerlerinide unutmak olmaz..
İşte boynu bükük kalıp bizide al çekime bizide diyenler :)

Hatta kendilerine nostaljik bir fon bile uyguladım :) o kadar çaresizler :)



Şaka bi yana pek bi güzel oldu bu kurabişler..2 tepsi kadarda çıktı..Tarçın'ı biraz fazla kaçırdım ama ne zarar..Portakalı,tarçın'ı damağımda hissetim ya tamam dedim :)

Kaç tane yedim bilmem..

Hatta iflah olmadım kahve'yle 2 tane daha yedim şimdi :)



Ohh afiyet olsun bana..Ellerime,kollarıma sağlık :)

Bize yokmu diyorsanız e ziyaretime gelin ikram edeyim bol bol :)

Tarifide paylaşayım tam olsun hadi :)

250 gr margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat (evde yoktu,eklemedim)
                                                2 tatlı kaşığı tarçın (ben daha fazla koydum :) )
                                                1 portakal(kabuğu rendelenip,içine eklenecek)
3-4 bardak un (hamurunuzun kıvamına göre eklemenizi öneririm)

Tüm malzemeler yoğurulup,hamur dolap'ta 30 dakika dinlendirilir..Daha sonra hamur'un üzerine yağlı kağıt koyularak merdane yardımı ile açılır..(Yağlı kağıt hamur'un merdane'ye yapışmamasını ve daha kolay açılmasını sağlıyor) Çeşitli kalıplarda şekil verilerek 180 derece fırında 12-15 dakika pişirilir..(fırından fırına fark olabilir,bunuda gmz ardı etmemek gerek tabi,turbo'suz fırınlarda pişmesi daha iyi)

Soğuduktan sonra servis edilir..Ben üzerine pudra şeker'li seviyorum ama siz dökmeyebilirsinizde..

Umarım dener ve beğenirsiniz..

Yanında kahve ve bir kitap şef'in önerisi :)

Afiyet olsun...


Bu tarif sevgili Müge Hüner'e ait'tir..Kendisinede teşekkürlerimi sunarım..

Sevgiler..






21 yorum:

  1. Kokusu geldi buraya kadar.

    YanıtlaSil
  2. tülin : e o zaman ikram edeyim :)

    coco-jelly : teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. tarif aynı benimkinden. bugün ben de böyle kurabiye yaptım ama yarın bloga koyacağım. şimdi seninkileri görünce gece gece yeniden yemek istedim :) ellerine sağlık, çok güzeller..

    YanıtlaSil
  4. Of! tam benlik, çok severim,harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  5. çok leziz görünüyor of canım çekti yaaa yapılırmı şimdi bu saat gecenin 3 ü bloğu yeni açınca gördüm en iyisi uyumyıp kurabye yapmak =)))) ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. afiyet olsun... nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. benimde canımı çektirdin şimdi :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  8. çok severim kurabiye kahve ikilisini eline sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  9. ağzım sulandı valla ahh ahh gelebilsek te bize de yedirsen canım eline koluna sağlık afiyetler olsun böyle şeker gibi olsun hayatın:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. canım çok çekti... bende aldım dr. otkerın yapıcam..

    YanıtlaSil
  11. tarçın pek sevmememe rağmen görüntü o kadar cezbetti ki o 3 kalbi şuan gözüm dönmüşcesine yiyebilirim=) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. buket : teşekkürler,gelip seninkilerede bir bakayım :)

    baykuş gözüyle :ikram edebilirim :)

    ilayda : kusura bakma canım..umarım dener ve beğenirsin..

    ruşen abla : teşekkürler..sevgiler..

    muhabbet sofrası : o zaman ikram edeyim sanada :)

    esotron : teşekkürler..

    reçelim : teşekkür ederim..bi buluşma ayarlarsak ona getirebilirim :)

    zeynep : bu tarifide deneyebilirsin aslında..

    blogdayaparımkariyerde : teşekkürler..buyur afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  13. simdi elimdeki cayimla ne iyi giderdi

    YanıtlaSil
  14. Tarcinli herseye bayilirim. Ellerine saglik hele sekli super olmus:)

    YanıtlaSil
  15. Portakallı hiç denememiştim Gülincim, çok güzel gözüküyo ellerine sağlık, ilk yapacaklarım arasına girdi : )

    Bu ara canımcım galiba her etkinlikte bikaç kişiye ulaşmayan olurya oda bana denk geldi : )

    YanıtlaSil
  16. Süper :) eline sağlı insan etkinliğe gönderir di mi ama cücük :)

    YanıtlaSil
  17. aslı : alabilirsin :)

    didem : teşekkürler canım..

    hülya : dene derim..etkinlikde ulaşacak hediyen problem olmuş sadece :)

    maya : ikram edeyim :)

    ülkü : etkinliğe al canım :)

    YanıtlaSil
  18. tarifi denedim ve sonuç süper oldu.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. alanay : afiyet olsun..blogunda varmı_?

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)