Doğum Planım..




Doğum süreci yaklaşırken bu konuda yapılması gereken en önemli ve son çalışma sanırım Doğum Plan'ına dair..Evet normal doğum planlanabilecek bir olay değil biliyorum ama yinede her an bize ve bebeğimize yapılacak müdahalelere hazır olmak,gerektiğinde bazı şeyleri talep ediyor olmak gerek..Her ne kadar ülkemizde uygulanması zor olsada yinede bu konuda ümitvarım ben..Özellikle iyi anlaştığınız bir doktorunuz ve sizi önemseyen bir hastahaneniz varsa kulaklarına kar suyu kaçırmanın kimseye zararı olmaz diye düşünüyorum..Sonuçta hayatımızın en özel anı'nı yaşayacağımız ve tekrarı olmayan bir günde bana ve bebeğime yapılacak her müdahale hakkında bilgi sahibi olmak benim hakkım..Buna hasta hakkı diyorlar..Gerçi biz hasta değil anne adayı'yız..Annelik gibi özel ve kutsal bir süreç böyle bir plan yapmayıda,uygulamayıda gerektiriyor bence..


Plan'ım Doğum Öncesi Ve Sonrasına Dair..

Benim tercih ettiğim hastahane'de doğum hariç tüm süreç kendi odamda gerçekleşeceği için isteklerimde ona göre farklılık gösteriyor..

Doğum Öncesinde- Odamda..

* Doula'mın  ve eşimin benimle birlikte,yanımda olması
* Loş ışık,hafif müzik
* Hareket özgürlüğü
* Hastahane personelinin minimum ziyareti
* Minimum vajinal muayene
* Nst'ye aralıklarla bağlanma
* Su içebilme ve hafif yiyecekler atıştırabilme
* Doğum'un kendi başlaması
* Damar yolu açılmaması
* Doğum fotoğrafçısı

Doğum Sırasında - Doğumhane'de..

* Çok fazla uyaran bulunmaması
* Minimum personel ziyareti
* Gerekmedikçe suni sancı verilmemesi
* Epizyotomi kararının benim ve doktorum tarafından verilmesi
* Yapılacak her türlü tıbbi müdahale için bilgilendirilme
* Doğum fotoğrafçısı

Doğum Sonrası ..

* Göbek kordonun hemen kesilmemesi
* Bebeğimin hemen bana verilmesi,ilk muayenesinin benim yada eşimin yanında yapılması
* Bebeğimin benimle aynı odada kalması
* Mama ve emzik verilmemesi


Bu maddeleri isteklerinize göre kişiselleştirebilirsiniz,hepimizin istedikleri 3 aşağı 5 yukarı aynı şeyler..Belki her birini gerçekleştirme şansım olmaz ama hazırlıklı olmak önemli..Yoksa ne yaşıyacağımız hala büyük bir sürpriz :)

En iyisini,en güzeli umarak,bu planı gerçekleştirmek niyetiyle diyorum..

Sanırım bu post yayınlandığında ben 39.haftaya girmiş,hatta kontrolde olacağım,tabi o zamana kadar aksi bişi olmassa :) 





8 yorum:

  1. Allah Hayırlısıyla sağlıklı ve planladiğin gibi bebeğini kucağına almayı nasip etsin canım
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,inşallah diyorum :)

      Sil
  2. Makul bir plan gibi duruyor :D Merakla,heyecanla,dualarla bekliyorum güzel haberlerini ve resimlerini..
    Her şey en güzel en hayırlı ve en kolay şekilde olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim..aynı güzel dilekler bendende sana..inşallah..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)