Büyükada Kaçamağı

Bayram bitti..tatile gidenler'in yavaş yavaş evine dönmesi gibi,bizlerde bloglara dönmeye başladık :) E haliyle hepimizin anlatacak çok şeyi var..Ben'de dedim arayı daha açmıyayım,iyisimi yavaş yavaş paylaşmaya başlıyayım..

Bu bayram değişik birşeyler yapalım düşüncesi ile hep aklımızda olan,ama erteledikçe ertelediğimiz mini tatil'imizi hayata geçirelim istedik..Yakın ve sevdiğimiz bir mekan olmasından dolayı Büyükada'yı tercih ettik..Her ne kadar  bilsemde bana sürpriz olan detayları oldu..Bizde bayram'lara çokca önem verildiğinden 1 gün kalabildik ama,5 gün gibi yaşadık :)

Arife günü bu postu yayınladıktan sonra,çantamızı sırtımıza alıp yola koyulduk..Motor'la deniz havası ala ala Büyükada'ya vardık,kalacağımız mekanı bilmiyordum,ama tahminlerimden biri tuttu..Büyükada iskelesinin hemen karşısındaki Panorama Butik Otel'di mekanımız..Daha önce oldukça tarihi bir yapı olan Splendid Otel'de kalmıştık,ama bina'nın ahşap olmasının akabinde getirdiği bazı sorunlar yüzünden bu kez farklı bir mekan olsun istedik..Yalnız gördüğüm kadarıyla bayağı bir yenilenmiş idi Splendid Otel,bir aramak gerek belki  o sorunlardan eser yoktur şimdi kimbilir :)

Otel iskele'ya yakın olunca 2 dk'da ulaştık..Manzara'ya karşı nefis bir türk kahvesi içtikten sonra odaya çıktık..Oda gayet temiz ve düzenli idi..Özellikle manzarasını çok beğendim..Ayrıca bilgilendirici detay'lar,düşünülmüş ufak hoşluklar,sanki daha uzun süre tatil yapacağız hissi uyandırdı bende :)

Balkon'da biraz manzara'nın tadını çıkarttıktan ve eşofman'larımızı giydik ve kendimizi hemen Büyükada sokaklarına attık..Benim aklımda olan tek şey vardı,bisiklet'e binmek..zar zor sevgili kocamcım'ı ikna ettim,hatta çiftli bisiklet'e binmeye  :) ve böylece eğlenceli saatler başlamış oldu :)

Önceleri sürmek'te zorlansakda sonra bir alıştık,pir alıştık..Ama yokuş'lar ve bisiklet biraz zorladı bizi (vitesinde porblem vardı çünkü)..ben arada yokuşlarda inerek fotoğraf çektim,kocamcım'da bisikleti sürüdü..sonra yine bindik,durduk yine bindik :) daha önce Büyükada'da fayton'la büyük ada tur'u yaptığımız için,bu kez bisiklet'le piknik alanı olan Dilburnu'na gidelim dedik..Bisiklet'le son sürat gidip,bol bol güzel fotoğraf çektik,ben papatya ve kozalak topladım,ağaca tırmandım,hatta hamak bulup sallandım,mis gibi çam ve deniz kokusu soludum,sonsuz bir de huzur aldım yanıma,kendime geldim..

1 saat diye kiraladığımız bisikleti yaklaşık 2 saat boyunca sürdük,ittik..hatta ben çoğu zaman arkada ellerim boşta deli gibi şakıyarak bi nevi kendimden geçtim :) o tarihlerde adadaysanız bilinki o deli bendim :)

Ne zamanki acıktık o zaman dedik dönelim..Her ne kadar Büyükada'da balık yenilir densede biz sevgili kocamcım'ın pek sevmemesinden dolayı tavuk tercih ettik,Cafe Fortunato'da..çok süper diyemem ama fenada değildi..Sonrasında Prinkipo'dan alınmış bademli,muzlu ve adını unuttuğum diğer bi çeşitli dondurma ile yemek üzerine tatlımıda ihmal etmemiş oldum :)

Ama gündüz'ki güzel hava yerini soğuğa bırakınca içmizi ısıtmak için Mado'ya gidip sıcak çikolata'da içtik dondurma üzerine :)

Uzun uzun sohbet ettik..Etrafımızdaki insanları gözlemledik..

Sonra kısa bir ada tur'u ve alışverişi yapıp tekrar otele döndük..

Odamızın güzel manzarası eşliğinde balkonda yine sohbet ve ufak bir atıştırma seansı yaptık..alışveriş yaparken çantama bir sürü şey doldurmuştuk çünkü :)

(böyle yazınca durmadan yemişiz gibi oldu ama yok,o gün yemek çılgınlığı yaşamadık yani,kafi miktarda yedik)

Sabah 8:30 -10 :00 arası kahvaltı etmemiz ve 12:00'de çıkış yapmamız gerekti..

Kalktık,hazırlandık ve çantamızı'da yanımıza alıp lobi'ye indik..(tekrar odaya çıkmak istemedik,buarada gezeriz dedik :) )

Bu güzel kahvaltı tabağı ve minik bir açık büfe ile karşılaştık..yine bol huzurla kahvaltımızı ettik,biraz dergi bakındık ve son ödememizi yapıp otelden ayrıldık..

Otel'den çıkar çıkmaz bu kez çarşı içersinden yürüyüp liman/marina kısmına geldik..harika evler gördük,hayaller kurduk,deniz kokusu soluduk,bir bankta oturduk ve bol bol fotoğraf çektik..iskele'ye doğru yürüyüp motor saat'ini kontrol ettik,nefis lokma'lar yedik,güvercin'leri yemledik ve herkes Büyükada'ya gelirken biz bayramın 1.günü olması itibariyle 12:00 gibi ayrıldık..(oldukça büyük turist kafileleri geliyordu o sırada motorlarla,hatta rehberler bile,ada çok kalabalık napacağım ben bu kadar insanla diye hayıflanıyordu kendi kendilerine)

Dönüş'te bu kez motor'da fotoğraf çekme çılgınlığı yaşadık,ardımızda bıraktığımız Büyükada ve güzel gün'ün anıları ana ana evimize geldik,giyindik,hazırlandık ve bu kez bayramlaşma seromonisi için yola koyulduk..

1 günlük mini tatilimizde biz çok eğlendik,huzur dolduk,keşke hep burda yaşasak dedik,ciddi ciddi düşünüyoruz ama artıları,eksileri iyi tartmak gerek sanırım..

Umarım sizde keyifle okursunuz..Ada'da yaşayıp bilgi sahibi olanlar varsa yorumlarını beklerim..Benim çocukluğum benzer bir yerde geçtiği için en büyük hayallerim'den biri yine denize bir adım olan bir yerde yaşamak :)

Bu arada oteli önerirmisiniz derseniz temizliği ve manzara'sı açısından kesinlikle,ilgi kısmı biraz vasat'ta kaldı sanırım..yani zaten çok az kişi vardı,daha ilgili olmalarını bekledim şahsen..ama gidilesi bir yer yinede..bu arada sadece aile kabul ediyorlar yanılmıyorsam,kimliklerimize uzun uzun baktılarda..yada biz aile gibi durmuyorduk herhalde :)

Daha çok fotoğraf var ama onlarıda sonra ayrı bir başlıkta paylaşırım artık..up

Buraya kadar okuydaysanız ne mutlu bana..

Teşekkürler..

Sevgiler..

1. Okurken o huzuru hissettim, tüm anlattiklarin gözümde canlandi adeta :) Esimle bizimde yapmak isteyip yapamadigimiz birseydir bir iki günlük bir tatil... 1 gün belki ama siz o günü doyasiya yasadiginiz icin hic birgün gibi degil ;)
    Daha nice böyle tatiller yapmaniz dilegimle :)
    Sevgiler

2. kelebek gibi : teşekkürler canım,umarım en kısa sürede gerçekleşir sizinde hayaliniz..inşallah diyelim..sevgiler..

3. Gözüm gönlüm açıldı vallahi,
    güya Antalyada yaşıyoruz,ama sezon işleri bize kış girince tatil imkanı sunuyor,oda yapayalnız yada kocişle bir türlü denk gelmiyor.
    Ama kaçırmalıyım ilk fırsatta kendilerini,hava güzel,şehir güzel,
    daha ne olsun öyle değilmi?

keyifler daim olsun.

sevgilerimle...

4. çok iyi yapmışsınız valla.arada huzur sakinlik istiyor insan.manzara eşsiz..otelinizin detayları da hoş..büyük ada = fotoğraf çekmek ,bisiklete binmek benim için de..

5. Ne güzel bir tatil yapmışsınız :) Adaya gitmeyi epeydir bende hayal ediyorum ama kısmet olmuyor.

Sevgiler...

6. sevgilerimle : teşekkürler,en kısa sürede sizde güzel bir etkinlik yaparsanız umarım :)

güzel şeyler dükkanı : kesinlikle arada yapmak gerek..

ilknur : evet çok güzel oldu..umarım en kısa sürede gidersin sende..sevgiler..

7. Çok güzel birgün...
    Güzel bir yazı,ben de sevindim adına ve okurken mutlu oldum...
    Darısı başımıza :)

8. harika bir kaçamak olmuş canım :) bayıldımmm.

9. sonuna kadar keyifle okudum ;) belli ki güzel bir kaçamak olmuş

10. özgür : kesinlikle..teşekkür ederim..en kısa zamanda diyelim..

cicici: sağol canım iyi geldi gerçekten..

bydg : sevindim canım..kesinlikle :)

11. canım öyle güzel anlatmışsın ve öyle güzel fotograflamışsın ki bir an kendimi orada dolaşıyormuş gibi hissettim. içim huzur doldu sayende, bu arada büyükada yı çok özlediğimi de farkettim bu yaz gitmek kısmet olmamıştı :(
    sevgilerimle.

12. benim dünyam : teşekkürler canım..en kısa sürede gidersin umarım..sevgiler..

13. ne güzel bir gün geçirmişsiniz.. içim ısındı inan.. darısı başımıza inşallah..

14. dilekçe : en kısa zamanda gidersin umarım :)

15. Bende yıllardır Büyükadaya gitmedim bu bahar programıma aldım,Istanbuldayken hep giderdik hele okul yıllarının en güzel gezi anıları ada vapurlarında geçmiştir, hatırlattığın için sağol canım...

16. meral sanatevi : rica ederim..sevindim beğenmenize..