Tuzlu Kurabiye & Krem Şantili Kurabiye

Haftaiçi gittiğim ev gezmesi için sabah erken saatlerde,mis kokulu lezzetler hazırladım..Esasında birkaç gündür paylaşayım diyordum ama bugüne kısmet'miş..

İlk kurabiyem tuzlu ve mahlep'li.. Kurabiyemi yapmak için birkaç değişik tariften yararlanıp,sonunda kendi tarifimi yarattım :)




İkinci tarif Sevgili Hünerli Bayanlar'dan..Bu tarifte değişiklik yapmadım pek,sadece yarım ölçü olarak hazırladım..


Tuzlu Gülin Usülü Kurabiye:

1 yumurta(sarısı üstüne)
Yarım paket margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
3 kaşık yoğurt
Bol bol mahlep
3-4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz(daha azda olabilir,tamamen sevmenize bağlı)
Çörek otu


Un'u azar azar katarak yumuşak bir hamur elde edelim..Merdane yardımı ile açıp,kalıplar ile şekillendirelim..Üzerine yumurta sarısı sürüp,çörek otu serpelim..Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirelim..Tuz oranı isteğe bağlı,mesela ben abartmış kraker formuna getirmişim biraz :)







2 paket kakolu krem şanti (ben 1 paket kullandım)
1 su bardağı sıvıyağ(ben yarım kullandım)
2 su bardağı un(ben 1 su bardağı kullandım)
1 su bardağı ceviz(ben kullanmadım)
Yarım su bardağı damla çikolata(ben bitter kullandım)
Yarım çay kaşığı türk kahvesi


Krem şantiler bir kaba dökülüp,üzerine sıvıyağ ve kahve eklenir.İyice çırplır ve un eklenir.Damla çikolatalarve un eklenip hamur yoğurulur,yarım saat buzdolabında bekletilir.Hamur'dan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp,tepsiye dizilir..180 derecede 18-20 dakika pişirilir..

Bu tarif'te sanırım un az geliyor,yada kurabiyeyi dondurma kaşığı ile şekillendirmek gerekiyor..Ben bu kısmını bir tutturamadım o yüzden fazlaca yayıldılar,ama lezzet'leri harika :)

Fotoğraf'lar biraz acelece ama fikir vermişlerdir diye düşünüyorum..Umarım dener ve beğenirsiniz sizlerde..

Şimdiden yapanlara afiyet olsun..

Sevgiler..


14 yorum:

  1. nefis görünüyor Gülinciğimm ,ellerine sağlık..
    Mahlebi çok seviyorum ama her defasında kurabiyeye katmayı unutuyorum :((((((((((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman bu post anımsatsın sana canım :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık tatlım. Yapalım yayınlayalım mutlaka birgün denenir :)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım, nefiss görünüyorr :) tuzlu kurabiyede mahlep tatlı da tahin favorim benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mahlepli benimde favorim,tahinli pek denemedim :)

      Sil
  4. her ikisi de çok lezzetli görünüyorlar..defterime kaydettim bile.ellerinize sağlık ve afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler..umarım dener ve beğenirsin :)

      Sil
  5. bu kremşantili kurabiyeyi ben de denedim bayıldım.. çok güzel oluyor yaa, ama işte kremşanti olunca gönül rahatlıgı ile yediremiyorum kızıma.. Tuzlu tarifini de denemek gerek.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler feride..denemeni öneririm..kızına geçmiş olsun..

      Sil
  6. O tuzlu kurabiyeler hayatta en sevdigim seydir. Hatta ara sira internetten satin aliyorum. Nedense hic beceremiyorum. Eline saglik:)

    YanıtlaSil
  7. mahlepli tatları severim
    çok güzel olmuşlar ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)