Yakınlık- Mustafa Ulusoy




Mustafa Ulusoy
Timaş Yayınları 

''Kimi zaman yakınındaki uzağın,uzağındaki yakınındır hayatta... Ne içine kapanmak sorunları çözer hayatta, ne de alıp başını gitmek. Çünkü insan gittiği yere kalbini de götürür.Kalbin her zaman aradığıysa ‘yakınlıktır. Mustafa Ulusoy, bizi kalbimizin aradığı yakınlıka çağırıyor. Yine, insanın iç dünyasında olup bitenlere yakından ve bilgeliği arayan bir bakışla yaklaşıyor. Narsistik arzu çağına, varlığın dilini okuyup dilsizlikten kurtulmaya, insanla kâinat arasındaki bağlılığa, kadın erkek ilişkilerine, çocuklara Mutlak Varlığın nasıl anlatılacağına, sonsuzun tanığı olmaya değiniyor. Kimi zaman öykü, kimi zaman makale kıvamında denemeler biçiminde kaleme aldığı yazıların hepsi gelip bir noktada buluşuyor: Kalbin Ona yakınlığı. İki insan arasındaki mesafenin hiç kapanmayacağını ve bir insanın başka bir insanı mutlak olarak anlayamayacağını fark edince, kalbini Ona açtı. İstediği şeyi insanlar veremeyecekti. İnsanların kötü niyetinden kaynaklanmıyordu bu. İstediği şeyi vermiyor değillerdi. Veremiyorlardı. Onu mutlak olarak ancak Mutlak Varlık anlayabilirdi. Onun kendisini mutlak olarak anladığını hissedince, içindeki uzaklıklar kapandı; Mutlak Varlık, ona mutlak yakındı.''




Sanırım bu okuduğum 3. kitabı Mustafa Ulusoy'un..Her kitabında ayrı bir tat buldum,ayrı bir sevdim..Ama içlerinden en özeli bu kitap sanırım..Bilgilendim,öğrendim,keşfettim en çokda ilişkilere dair..Sevdim,çokca sevdim hatta..

Hakkında yazacak çok şey'im var belki ama hangi kelime ile anlatsam bilemiyorum ve kesinlikle öneriyorum okumanızı..Biraz insanlara,biraz inanç'a dair bu detaylar keşfedilmeli..

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 yorum 1 mutluluk :)