CanfedaHz.Fatıma - Sibel Eraslan


Sibel Eraslan
Timaş Yayınları
360 sayfa

Kitab'a dair..

BABASININ ANNESİ: HZ. FATIMA



O Hz. Fatıma ki Allah Resulü’nün can parçası, dünya üstünde ona en çok benzeyen kişidir.

İlmin kapısı Hz. Ali’nin eşi, cennetin genç efendileri Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in annesi, iyilikler denizinin incisidir.

Üç günlük açlıktan sonra bile elindeki tek lokmadan feragat eden, Hz. Muhammed(sav) tarafından daima ayakta karşılanandır. 

Ehl-i Beyt bir nur kandili, o ise bu nuru çevreleyen kristal fanus, Fahri Kainat’ın(sav) gözlerinin nurudur.

O Fatımadır. Ateşten kesik, ateşe uzak demektir. Allah'ın onu ve sevenlerini cehennem ateşinden uzak tutma muradıdır. 

Son Peygamberinin soyunu devam ettiren Kevser, aynı zamanda Resulullah’a(sav) duyduğu şefkatle onun etrafında pervane gibi dönen, ‘Babasının Annesi’dir.


***

Belhli tüccar Cüneyd el Kındi, Kuşadalı Üveysi Haşim, Necefli Hacı Hüsrev, Botanlı Ramazan, Tıkritli bilge ebe Destigül Nine ve torunu Abbas… Dünyanın dört bir tarafından yollara düşen bu kişileri buluşturan tek şey Ehlibeyt aşkıdır. Kerbela, Medine ve Mekke güzergâhında uğradıkları her durak, geçtikleri her menzilde zamanın koridorları açılır ve Hz. Fatıma’nın hayatından kesitlerle karşılaşırlar.



Kevser’in kıyısında gezinen bir roman mı bu, yoksa bir şark hikâyesi mi? Şaşıracaksınız. 

Yine beni çağıran kitaplardan biri idi bu kitap..Ne hakkında birşey okudum,ne arka kapağını..Ama kendisini görür görmez meftun olmamım varmış bir hikmeti..İçinde bulunduğumuz bu kutlu zamanlar içinde öyle deryalar açtı ki benim içime,öyle huzur doldurdu benliğimi,öyle sarstı ki beni..

Hayran oldum Fatıma'nın güzel yüreğine,ahlakına,hayasına..Öyle güzel alıntılar vardıki hayatına dair..Ve öyle güzel bir hikaye,bir hicret'e dair..İnsanın kendi içindeki hicret'e en çokda..

Öyle sevdimki elimden bırakamadım,ne zaman uzak kalsam aklım hep kitabımda idi sanki..Su gibi içtim,feyz aldım,huzur buldum,iyiki okudum..

Öneririm okumanızı,feyz yağmurları ile ıslanmanızı..

Bol kitaplı günler..

Sevgiler..



2 yorum:

  1. sibel eraslanla ilgili soru işaretleri vardı kafamda, okumak istedğim ama sıkılcağımı düşündüğüm bir yazardı, hz fatma ile açılışı yapıyorum sayende, yakında da imza günü düzenlenecek orda da imzalabilirim umarım :) bu arada eminim haberin vardır, beyazid'de kitap fuarı açılmış, imza günü düzenleyen yazarları görünce acayip kıskandım, ankara da malesef çok kısıtlı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenirsin canım,ama beğenirsin bence :) evet biliyorum kısmet olmadı henüz gitmek,inşallah giderim diyeyim :)

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)