Delilik Ülkesinden Notlar- Ayşe Şasa


Ayşe Şasa
Gelenek Yayınları

Kitaba dair..
Akıllılar dünyasının bir kıyısında, sisli bir dağ başında çöreklenmiş, dünyayı kendimce anlamlandırmaya çalışan bir deliyim. Akıllılardan çok farklı olduğumun bilincini her an taşıyarak, onları gözetliyorum. Sürekli, duygularımı ve düşüncelerimi, akıllıların dünyasına özgü tarzda kodlamaya çalışıyorum. Başka türlü, iletişim kurmak, konuşmak imkânsız olur.
Ben başkalarını gözetlerken, bir başka göz beni gözetliyor. Beni gözetleyen o gözü gözetleyen başka bir göz daha var. Daha ötelerde, onu da gözeteyen bir göz var. Mutlaka kadar zincirleme giden bu korkunç yabancılaşma ve gözaltı duygusu içinde, ancak Allah, en uçta Allahın var olduğu inancı güven verebilir. Ayşe Şasa, Yeşilçamın ünlü ve yetkin senaristlerinden biri. 1963 yılından itibaren Türk sinemasında Muratın Türküsü, Son Kuşlar, Ah Güzel İstanbul, Utanç ve Gramofon Avrat gibi filmlere imza attı. Şasa, İstanbulun seçkin ailelerinden birine mensuptu. Ancak evde bulunmayan anne ve baba, baktığı çocuğu çocuk diye sevmek yerine, başarılı bir projeyi tamamlamak hırsıyla ele alan mürebbiyeler, çok kişinin imrendiği bir hayat yaşayan Ayşe Şasayı derinden etkiledi. Modern Batı düşüncesinin aklı kutsayan yapısı onun sorularına cevap veremiyordu. On sekiz yıl boyunca şizofreniyle başa çıkmaya çalıştı. Ve sonunda İbn Arabîyle tanıştı. Bundan sonraki hayatı, öncekinden çok farklı olacaktı. Delilik Ülkesinden Notlar, Ayşe Şasanın reddettiği ve sonradan tanıştığı iki dünya arasındaki serüveninden notlar içeriyor.Akif Emrenin söylediği gibi, Ayşe Şasa, modern Batının tek geçer akçe saydığı aklı aşmanın tehlikeli yolculuğu sırasında tuttuğu seyir defterinin sayfalarını okuyucuya açıyor. Delilik Ülkesinden Notlar, adeta aklı akılla yenerek sahile ulaşmanın öyküsü. Şasa'nın delilik ülkesi derken, şizofreniye mi yoksa modern batının yaslandığı aklın tükenişine mi gönderme yaptığı kitabın satırları arasında..

Ayşe Şasa'yı bu kitapla tanımış biri olarak,öncelikle yazım dilini çokca beğendiğini söylemeliyim.Gerçekten içine alan bir yapısı ve oldukça ilginç bir hikayesi var..Bir insanın geçirdiği bir nöbeti yazıya dökmesi,anı anına yaşıyormuşcasına..Epey ilginç geldi bana..

Çeşitli dergilerde yayınlanan hikayelerinden derlemeler ibretlik hayat hikayesine dair..Uzun uzun tanıdığı yeni hayatı ve kendisini anlatması..Kendisiyle yapılan 2 röportaj ve doktorların hakkındaki beyanatları..Esasında asla delirmediğine dair..

Gerçekten ilginç bir kitap,keyifle okunan..

Diyebilirimki

Bu kitap en sevdiklerimden biri..

İlginizi çekeceğini düşünüyor,göz atmanızı tavsiye ediyorum..

Sevgiler..

Bol kitaplı günler..



6 yorum:

  1. Bu ismi ilk defa duydum ve merak uyandırdı.Listeme aldım, en yakın zamanda alıp, okumak istiyorum.Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap notlarımın arasında var, sizin de beğenmenip önermenize sevindim. En kısa zamanda okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sizde okuduğunuzda seversiniz,merakla bekliyorum yorumu..

      Sil
  3. Hiç duymamıştım bu kitabı, ilginç buldum, tanıttığın için teşekkürler Gülincim:)

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)