Cümle Kapısı- Nazan Bekiroğlu


Nazan Bekiroğlu
231 sayfa

Arka Kapak'tan..

''Kelimeyle değil, cümleyle düşündüğümü fark ettim ben. Muhal farz bile olsa "Her şeyi özetleyecek bir cümle" tutkum, mana birimimin cümle olmasından. Karmaşık cümlelerle konuşmayı sevmem, öyle düşünmemden. Başka türlü anlatamıyorum, bu yüzden mazurum ben.

Faturaların, makbuzların, ihbarnamelerin arkasına.

Mektup zarflarının, davetiyelerin, program kartlarının boşluklarına.

Peçetelerin üzerine.

Kitapların kenar sularına, kapak içlerine.

Defterlerin, sahifelerine değil kıyılarına köşelerine.

Yazılıp da bırakılmış; bilinç kendine bile hırsız, kim bilir bazıları hatırlanmış da sonradan unutulmuş bunca cümleyi bir yerden bulup da çıkarmam. Burada böyle bir kapı açmam. 
Cümle kapısı: Kalbin kapısı.

Sonra, sebebi malûm sırrı meçhul, yani bana muamma, tutup bu kapıyı kapatmam. 

Eğer beni okuyanla paylaşım isteği ve daha yakından tanışma beklentisinden değilse, defterimde kalan cümleden kurtulma isteğimden. 

Bir şey değil, yeni bir şey söylemek için. ''



Uzun yıllar önce Nazan Bekiroğlu'nun ''Yusuf ile Züleyha'' 'sını okumuş,anlatım biçimini çokca sevmiştim..Ama sonra neden bilmem bir daha okumadım,ta ki bu kitap'a kadar..

Kitap ,Türkiye Yazarlar Birliği tarafından 2003 yılında ''DENEME''dalında ödül almış..Ve 3 bölümden oluşuyor.Gemilerin Geçtiği Umman,Zindan Risalesi,Sevgilim İhanet..Bu bölüm'ler ise alt başlık olarak kısa kısa denemelerden oluşuyor. Sonda ise yazar'ın kendini anlattığı İç Dökümü  ve son mahiyetinde Cümle Kapısı bölümü..

Dil ve deneme'ler oldukça akıcı..Okudukça kiminde hep kendimi buldum sanki..

Ben deneme,tarzında kitap okumayı pek tercih etmesemde,bu önyargımı yıkan,keyifle okuduğum,ilginç bilgiler edindiğim ve sevdiğim kitap'lar arasında kolayca kendine yer edinmiş olduğunu söyleyebilirim..

''Cümle Kapısı: Kalbin Kapısı ''

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..












6 yorum:

  1. superrrrr tavsıyenı not alacagım fırsatım olursa okumaya:)) @kuzununannesi

    YanıtlaSil
  2. bende la kitabnı okudum en sn.ademle havvayı knu almştı.yusuf ile zuleyhayı hedye almştm çk seviyorum tarzni.bu da guzele benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seviyorum..diğer kitaplarınada göz atacağım..

      Sil
  3. Nazan Bekiroğlu deyince bende akan sular durur :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyi kitabı hangisi söyle o zaman maya'cım..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)