Rana- Osman Necmi Gürmen




Osman Necmi Gürmen
Everest Yayınları
623 sayfa

''Yatağının üzerine bıraktı kendini. Açık pencereden giren akşam ezanını dinledi. İçinde kıpır kıpır kıpırdayan yumak olmuş hissiyattan kaçmak için doğruldu, rafta duran kitaplardan birini aldı, okumak istedi, daldı gitti rasgele açılan bir sayfanın önünde... Devrilen bir direk, çöken bir dam, ezilen konsoldan çıkan bir inilti, toz bulutu, bulutun ardında boşluk... Nice zaman geçirdi o boşluğun içinde? Alacakaranlıkla, ağaçtan damın saçağına atlayan bir karaltı çiziverdi boşluğu. Ağzında minik bir serçe, havada yarasa gibi uçan kapkara bir kediydi bu karaltı. Can alan kara kedi, can veren minik kuş... Acıma, kovalama, kınlarına, intikam... Hiç! Kaçılır mıydı bu manasız dünyadan? Dünya ahret! Var mıydı başka âlem?


Bir imparatorluğun zorlu çöküş dönemi ile yeniliklere gebe bir devletin doğum sancıları arasında kalmış bir kadının, bir insanın hayatı Rana..''



Bazen,bir kitap hakkında fazla bilgi edinmeden,sadece kapağı beni çağırdığı için almak istiyorum.Bu kitapta onlardan biri..Rana'nın gözlerindeki hüzün,öyle etkiledi ki beni,mutlaka okumalıyım diye düşündüm.

İçinde bulunduğu dönem,yaşadıkları,korkuları,hezeyanları..Sanki yanındaymışcasına içine girdim kitabın,sanki o ben oldum,onunla karar verdim,bir olay karşısında keşke böyle yapsa dedim hep içimden..İsyankar yapısına rağmen sevdim Rana'yı..Keşfetme isteğine,azmine hayran kaldım.Merakla okudum..Okudukça,o zaman'da buldum kendimi..Hoşgörü,siyaset,bir imparatorluğun yok oluşu,bir devletin var oluşu,kaygılar,yangınlar..

Biraz,kendime benzettim Rana'yı..Biraz yaşadıklarından ders edindim kendime..Tarihle birlikte yoğrulan,biraz şanşsızca bir kadın'ın öyküsünü okumanızı,en azından göz atmanızı öneririm.

Kitap'ın sonunda bulunan Sözlükçe ve Tarih'ten Yapraklar kısmını ayrıca sevdiğimi,çok bilgilendirici bulduğumuda eklemek isterim.

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..

Foto: İnstagram by gulinnozz



2 yorum:

  1. Osman Necmi Gürmen okumayı çok istediğim bir yazar. Ayşe Arman'la röportajını okumuştum. Çok acayip bir yaşam hikayesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa evet bende okumuştum o röportajı şimdi anımsadım..bu kitapta kendi hayat hikayesine oldukça yakın canım..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)