2 Cami Arasında Aşk -Mürvet Sarılyıldız


Mürvet Sarıyıldız
Mola Kitap
255 sayfa

Arka Kapak'tan..

''18 yaşında kendi arzusu ile devşirilip payitahtta getirilen Sinan, Karaboğdan Seferi sırasında gördüğü Mihrimah Sultan'a aşık olur. Bu aşk, Sinan'a önce Prut Nehrini on üç günde geçilecek köprüyü yaptırır.
Payitahtta dönüşte Mihrimah Sultan'ın evlendirilmesine karar verilir. Sinan ve Rüstem Paşa aday olur. Hürrem Sultan, siyasi nedenlerle kızı Mihrimah'ı Rüstem Paşa ile evlendirir.
Elli yaşında ve evli olan Sinan, bu evlilik üzerine kendini sanatına verir. Sarayın baş mimarı olur. Aşkını payitahtta yaptığı hanlar, hamamlar ve camilere yansıtır. Özellikle de aşkını Edirnekapı ve Üsküdar'da yaptığı iki cami arasına gizler.
Dünyaca ünlü mimar, Mimar Sinan'ın ve büyük aşkı Mihrimah Sultan'ı anlatan sürükleyici bir roman.''


Bu kitap,genel anlamda okuyucular tarafından pek beğenilmemiş,gerek anlatım dili,gerekse böyle bir aşkın yaşandığına dair pek fazla inandırıcılığı olmadığı için sanırım.

Ama en doğru kararı kişi kendisi verir dedim,yinede aldım okudum.255 sayfa olan bir kitap'ın neden yarısı boş bırakılmış bunu anlayamadım,daha kalın gözüksün diyemi?Yoksa anlatacak çok fazla şey olmadığı içinmi bilemiyorum..Yani yukarıda yazdığı gibi çokda sürükleyici bir kitap değil bence,emeğe tabiki saygı duyuyorum ama daha çok okuyacak bir kitap bulamadığınızda okunacak tür'lerden gibi..Beğeni konusunda nötr'üm açıkçası..

Farklı bir kitap'ta benzer bir hikaye okumuş olmama rağmen,ben pek ihtimal vermiyorum böyle bir aşkın da varlığına..

Yani aşk'ın içine,birazda tarih atalım mantığı ile pek olmamış gibi..

Ama beğeni göreceli'dir,belki siz okur beğenirsiniz..

İyiki okumuşum diyemem,yinede okuyup hakkında fikir sahibi olmak'tan ötürü mutluyum.

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..

Foto: İnstagram By gulinnozz


10 yorum:

  1. geçenlerde bende okumuştum bu kitabı çoğunlukla herkesin yaklaşımı aynı sanırım.Anlatım olarak basit ve havada buldum ben de .
    İyi haftasonları bol okumalar =)

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımın için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. Zamanında almamıştım,isabet olmuş.Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim,ama kendi fikride önemli kişinin :)

      Sil
  4. Çok alıp almamak arasında kaldım çıktığı ilk zamanlarda. sonra inceledim yarısı resim çocuk kitabı gibi ve sırf ticari kaygı taşıyan bi roman olduğunu anladım. Tarih harem hayatı aşklar pek meşhur ya bugunlerde haydi bunu da piyasaya sürelim kesin satılır gözüyle bakılmış gibi geldi ki öyle olmuş sanırım. Kitapsız kalacağımı düşünmediğimden okunmayacak listesinde olur bu da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz öyle gibi ama bazen ben kendi yorumumuda katmak istiyorum,okunmayacak bile okuyorum,ilginç bir tercih ama kendi kararımı kendim vermeyi seviyorum,belki biraz etkileniyorum ama olsun :)

      Sil
  5. aynı kitabı ben de okumuş ve "ehhhhh" demiştim bitirdiğimde. demek ki görüşlerimiz aynı.
    yorumun da burada: http://kirmizikiraz.blogspot.com/search?q=iki+cami&x=0&y=0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demekki genel olarak benzer bir hiz yaratıyor okuyanlarda..sevgiler..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)