Dokun Bana Baba- Necati İyikan


Necati İyikan
Lalezar Kitapevi
280 sayfa

Tanıtım metni..

''Necati İyikan'ın bu ilk kitabında irili ufaklı on beş öykü bulunmaktadır. Bu öykülerin yaklaşık yarısı gündemimizde bir şekilde yerini koruyan; ama pek de gönül gözü ile bakmadığımız Almanya'daki insanlarımızın yaşamlarından kesitler sunuyor. İki kültür arasındaki farklılıkların getirdiği güçlüklere, onca güçlüklere rağmen ayakta kalmak için çırpınan, birbirinden uzağa savrulan sevgilere, yazgılarıyla baş başa kalan insan manzaralarına odaklanıyor. Öyküler, okuyucuya; yaşı, mesleği, zenginliği, fakirliği ne olursa olsun bir fırsat sunuyor: Acımasızca akıp giden zaman "dur" denilemese de kısa aralıklarla da olsa yavaşla deme ve bunun üzerinde düşünme fırsatı. Öykülerinin eksenine sevgiyi, merhameti ve şefkati koyan Necati İyikan yalnızlıkları, hüzünleri, hayal kırıklıkları, boşlukları, artık çok uzakta kalan ilk aşkları, Sezen Aksu'nın şarkılarıyla karaya vuran anıları, geçmişle şimdiki zaman arasında gidip gelen yaşamları ustalıkla işliyor. Yazar, yaşamın buruklukları, neşesi ve hüznü ile besleniyor, yaşamın her anının ne kadar önemli olduğunu, insan olmanın anlamını hatırlatıyor.''


Bu kitabı,Okuryatar'ın çekilişinden kazanmıştım,kitap ve yazar hakkında pek bilgim yoktu,ama yinede tanıtım metninde yazanlara istinaden okumalıyım dedim.Fakat beklentilerimi karşılamadı pek..Belki Almanya'da yaşayan kişilerin hikayesini baz almasından,belki kitap isminin benim aklımda oluşturduğu hikaye'lerle hiç alakası olmamasından..Biraz sıkıldım,ama yinede sonunu getirdim.En beğendiğim hikaye,kitapla aynı adı taşıyan ''Dokun Bana Baba'' oldu..

Yazara yada emeğine haksızlık etmek istemem ama benim düşüncelerim bu yönde,daha önce okuyan varmı aranızda?Yada ben çok beğendim diyen?

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 yorum 1 mutluluk :)