Tahinli Kurabiye



Tahinli Kurabiye..
Geçen hafta yapılmış,önce fotoğrafların,sonra tarifin yokluğu derken,paylaşmayı tamda unutacakken tadı damağıma düşen,kalkıp bi daha yapsammı şimdi dedirten bir kurabiye..


Tarif ablam'dan..Esasında oldukça bilinen bir kurabiye ama olsun,ben yaptıysam paylaşmaya değer ama değilmi :)





Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1-1.5 su bardağı şeker(pudra şekeri yada)
1 su bardağı ceviz yada fındık kırığı
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un(yaklaşık 3,5 bardak sanırım)

Tüm malzemeler karıştırılıp,un yavaş yavaş eklenir.Klasik yumuşaklıkta bir hamur elde edilir.Şekil verilip,üzeri pembemsi olana kadar pişirilir.Afiyetle yenirr :)



Yalnız kurabiye servis edilirken biraz dikkat etmek gerek,oldukça narin kendisi..dağılan bir yapısı var,örnek; yukarıdaki fotoğrafta görebilirsiniz :)

Yapanlara,bilenlere..

Afiyet bal,şeker olsun,kilo olmasın :)

Sevgiler..



12 yorum:

  1. Sen yaptıysan paylaşmaya değer arkadaşım..ellerine sağlık..kilo aldırıyorsa da mutlaka denemeliyim..bakınız:yıllarca 54 kg
    Sevgilerimi bırkatım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..ayy bende öyleydim şuanda feciyim :)

      Sil
  2. bayılırım,çok güzeller tadını hissettim sanki
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Tahinle yapılan her şeyi seviyorum ben:)

    YanıtlaSil
  4. Giriş cümleni çok beğendim:)
    Pek leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. bu kurabiyeden yemiştim daha önce çok lezzetli gerçekten, tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetli duruyor. Bir konyalı olarak tahini kendi başına kahvaltıda yeriz biz. Doğal olarak da tahinli herşeyi severiz :) Acaba bunu buzluğa atsam dayanırmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir fikrim yok açıkcası ama ablama sorarım yanılmıyorsam o atıyordu..teşekkür ederim,konyalıların o özelliğini pek bilmiyordum ben :) sevgiler..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)