Küçük Prens - ANTOİNE DE SAİNT EXUPERY


Mavi Bulut Yayınları
Antonie De Saint Exupery
95 sayfa

''Antoine de Saint-Exupéry tarafından New York’ta bir otel odasında yazılan Küçük Prens yayımlandığı günden bu yana milyonlarca insanın kalbini fethetmeye devam ediyor. Küçük Prens’in yaşadıklarını anlıyor, kırgınlıklarına üzülüyor, söylediklerine hak veriyoruz. Gezegenindeki çiçeğiyle pek anlaşamadığı için biraz uzaklaşmaya karar veren, yolculuğu sırasında Dünya’ya da uğrayan Küçük Prens Sahra Çölü’nde bir pilotla karşılaşır. İşte olan biteni de bu pilot anlatır bize. Kimdir Küçük Prens, neden sürekli sorular sorar, çiçeğiyle neden anlaşamamıştır, gittiği diğer gezegenlerde kimlerle karşılaşmıştır ve neler öğrenmiştir? Bu öyküyü dinlerken Küçük Prens’in yaşadıkları ve öğrendikleri sayesinde hayatımıza tekrar bakıyoruz ve yaşamı anlamlandırmada ‘ne kadar da büyüdüğümüzü” görüyoruz. Küçük Prens’in de dediği gibi “Büyüklere her şeyi açıklamak gerekir zaten.” ''

Küçük Prens,küçükken okuduğum hikaye'lerden biri idi.Ama öyle zaman geçmiştiki okumanın üstünden unutmaya yüz tutmuş dimağ'ımda..Ben hem hikaye'yi tekrar anımsamak,hemde büyümüş halimle kendi içimde yeniden yorumlamak için okuyayım dedim.Dün akşam yaklaşık 40 dakika'da bitirip,içimde baharlar estirerek,bir çocuk masumluğumda ve çokda severek okudum.Ayrıca birbirinden güzel çizimlerine bayıldım,her çizimle başka bir dünya'ya yol aldım sanki..Genel anlamda bir çocuk kitabı ama bence tüm yetişkinlerde okumalı,en azından içindeki çocuğu anımsamak için..Ben iyiki okumuşum yani..Sizlerde okumak isterseniz www.kucukprens.org adresini ziyaret edebilirsiniz,kitabın tamamı bu adreste mevcut,yani kitabı edinememiş olsanız bile bu okumanıza engel değil..

Umarım okur ve beğenirsiniz sizlerde..

Bol kitaplı ve güneşli günler..

Sevgiler..

Not: Kendisi Nisan ayının son kitabı oldu.En kısa zamanda Nisan ayında okuduklarımı ve okunmayı bekleyenleride paylaşacağım..

4 yorum:

1 yorum 1 mutluluk :)