Piruze-Sinan Akyüz


Sinan Akyüz
Alfa Yayınları
453 sayfa /2012

Arka Kapak

"Erkeklere 'Bu evde eksik oları sensin' dediğimizde, adamların yüzleri asılıyor. Biz kadınları, çok film izlemekle suçluyorlar. Keşke evlendikten sonra da ellerimizi tutabilselerdi. Başımızı dizlerinin üzerine yatırıp saçlarımızı okşasalardı. Erkekler evlendikten sonra bunları neden yapmıyorlar? Sahi, bunlar hep filmlerde mi yaşanıyor?"
Derlermiş ki, bazı hayatlar zaman içinde bağlıdır birbirine. Çağlar içinde yankı bulan, eski bir çare ile zincirlidir ötekine.
Yaşadığı acı gerçeklerden kurtulmak için Şamlı bir kocanın elinden Türkiye'ye kaçan genç bir kadının oğullarına kavuşmak için verdiği mücadelenin hüzün dolu hikâyesi, hafızalarınızdan kolay kolay silinmeyeceğe benziyor.
İki Kişilik Yalnzılık, Sevmek Zorunda Değilsin Beni, Yatağımdaki Yabancı gibi çok okunan kitapların yazarı Sinan Akyüz'ün kaleminden genç yaşta Şam'da gelin olan Piruze'nin gerçek yaşamöyküsünü soluk soluğa okuyacaksınız....


Piruze..Türk bir diplomat kızı..Babasının işi gereği ülke ülke gezmek zorunda kalan..Şam'a gittiklerinde orada bir gence sevdalanan..Ve herşeyi göze alıp orada kendine yeni bir hayat kuran..
Alıştığı yaşam'dan uzak yeni hayat'ında şiddet,aldatılma,zorlama gören..Herşeye rağmen yılmayan,fakat en sonunda oradan kaçıp,çocuklarına hasret kalan..

Yıllar sonra karşılaşan 2 arkadaşın,birbirlerine geçmişte yaşadıklarını anlatmasıyla başlıyor hikaye..Piruze'nin kendi ağzından sohbet edermişcesine..

Öyle içimi acıtan,beni sarsan bir kitap olduki..Heyecanla ve büyük bir merakla okudum..Şaşırdım,üzüldüm,kadın olmak Dünya'da her yerde zor anladım..

Türk filmlerine taş çıkaran bir tesadüfi buluşma sahnesi olmasına rağmen,hiç garipsemedim..Piruze'nin yaşadıklarından sonra hiçte havada kalan bir son değildi bence,kimi yorumların aksine..

Hikaye'nin dili,akışı,içimde yarattığı merak 1,5 günde kitabı bitirditti bana..Bu,ilk okuduğu Sinan Akyüz kitabı olmasına rağmen,sevdim yazarı..

Hala etkisinde olduğum,karakterler hakkında kafamda durmadan fikir yürüttüğüm bu kitabı okumanızı öneririm..

Sevgiler..

Bol kitap'lı günler..

6 yorum:

  1. Hızlı okunup akıcı olan ve çabuk bittirilen kitapların çok etkileyici olduklarına inanıyorum bende..en son hangi kitabı öyle okudum hatırlamıyorum ama aklımda bir çok şey kalmıştır böylece bu durumda kitapların adı hariç..
    Kiraze diye bir kitap okumuştum onu hatırlıyorum pek güzeldi tavsiye edebilirim acizane..
    Hayırlı kandiller arkadaşım..

    YanıtlaSil
  2. kiraze'yi biliyorum evet merak ettiğim kitaplardan biri..sanda hayırlı kandiller dilerim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ne yazıkki sadece yazları kitap okuyabilenlerdenim :( Kitap okumanın mevsimi olurmu deme oluyor işte. Yazları boş vaktim oluyor çünkü. Bu yaz okunacaklar listeme ekledim hemen. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. yine bir kez daha yok artık diye geldim bloğuna, bu ne hız canım maşallah, hayırlı kandiller bu arada.

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)