Mino'nun Siyah Gülü- Hüsnü Arkan


Hüsnü Arkan
Kırmızı Kedi Yayınları
252 sayfa

''Tayin emrim üç ay sonra çıktı. Emri aldığım günün sabahında Hasan'ı astılar.İnfaz gecesi uyumamıştık. Babam, Nuri Amca, annem ve ben, salondaki masanın çevresinde oturuyorduk. Pencerenin önündeki çıplak akasyaya konmuş suskun, korunmasız kış serçeleri gibi... Radyoyu açmıştık; bir haber bekliyorduk... Annem sık sık mutfağa gidip ağlıyordu. Nuri Amca, kımıldamaksızın önüne bakıyordu. Elleri dizlerinin üstündeydi. Omuzları çökmüştü... Konuşmuyorduk. Birbirimizin yüzüne bakamıyorduk.İnsan, sonuna kadar umutlu olabiliyor. Umut bir çare değil ama galiba çareden daha büyük bir şey.1960'lı yıllarda bir Ege kasabasında başlayan yasak bir aşkla 12 Eylül'ün hemen öncesinde gelişip darbenin ardından pek çok kişiyle paylaşılan bir kaderle son bulan kırık bir aşk: iki katmanlı bu romanın iç içe geçen iki farklı hikâyesi. Mücadeleleriyle, inançlarıyla, haklılıkları ve yenilgileriyle bütün bir kuşak ve darbelerden, idamlardan geçen, yarım kalan hikâyelerle 2000'li yıllara uzanan yakın tarihimiz. Siyasi bir ortamın içinde filiz veren aşklar, yeşeren duygular,yarım kalan umutlar.Hüsnü Arkan, 60'lı yıllardan başlayarak, özellikle 12 Eylül döneminin acıtan sayfalarına bir ailenin kadınlarının gözünden bakıyor..''


Arka Kapak'tan alıntıladığım bu metnin üzerine ne yazabilirimki diye düşündüm..Sanırım hiçbirşey..Hikaye'yi yukarıdaki metinden daha iyi özetleyemem..Bu kitabı çok okumak istedim,hikayesi hakkında hiçbirşey bilmeden hemde..Neydi bunun sebebi?neden beni bu kadar kendisine çekti bilemiyorum..belki hikayesi gibi naif bir ismi olduğundan..

İçinde aşk,siyaset ve ölüm olmasına rağmen öyle naif,öyle insana dokunan bir hikaye'ydiki..Öyle keyifle okudum ki..Favorilerim arasında çoktan yerini aldı..

Bir de kitap'ın sonunda,ufak bir hediye vardı Hüsnü Arkan cd'si..Yine içe dokunan bir şarkı ve müzik..

İyiki okudum bu kitabı..

Bol kitap'lı günler..

Sevgiler..






7 yorum:

  1. Bu kitabı ilk serrose'nin blogunda görmüştüm ve o zamandan beri listemde. Şimdi yine aklıma düşürdün:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mutlaka oku..bende birçok blogda görmüştüm,iyiki okumuşum..

      Sil
    2. İlk fırsatta alacağım:)

      Sil
  2. İlk kez rastladım kitabın kapağı çok ilgimi çekti içimde okumak için yoğun bir istek oluştu. Ama üzücü bir konusu var dayanabilir miyim bilmiyorum. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. şarkıda dile dolanıyor di mi sadece biz okuyanlara özel ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle,kaç kere dinledim bilmiyorum :)

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)